همراه با ما ، بی نیاز از بیگانه

چرا دانش بنیان؟

چرا دانش بنیان؟ چرا ساخت داخل؟

شرکت دانش بنیان

یا همان شرکت های متمرکز بر دانش( Knowledge enterprise) به آن دسته از شرکت هایی تلقی می ‌شود که دارای ارزش هایی می باشد که بر اساس دانش و فناوری اطلاعات بنا شده است. در واقع می ‌توان گفت که این دسته از شرکت ها موتور رشد و توسعه هر کشور در حال توسعه ای محسوب می‌ شوند. این شرکت ها موجب رونق و شکوفایی هستند و قطعا باعث پیشرفت دانش کشور می ‌شوند

روند ثبت شرکت‌های دانش بنیان

1- تدوین طرح کسب و کار: این مرحله شامل تحلیل بازار، تعیین استراتژی‌های کسب و کار، تعیین مدل درآمدزایی یا بیزینس مدل، تعیین ساختار سازمانی و محصولات/خدمات ارائه شده توسط شرکت می‌شود.

2- جمع‌آوری اطلاعات و تحقیقات: در این مرحله، باید اطلاعات جامعی در مورد صنعت و بازار دریافت و تحلیل شود. این شامل تحقیق درباره رقبا، مشتریان هدف، تکنولوژی‌های رقابتی و فرصت‌های بازار است.

3- تشکیل تیم و تعیین سهامداران: در این مرحله، باید تیم مدیریتی قوی و متخصص برای راه‌اندازی و مدیریت شرکت تشکیل شود. همچنین، تعیین سهامداران و توافق بر شرایط مالی و سهامداری نیز باید در این مرحله انجام شود.

4- اخذ گواهی دانش بنیان(ثبت شرکت دانش بنیان) : برای ثبت شرکت دانش بنیان، باید به دفتر ثبت شرکت مراجعه کرده و فرم‌های مورد نیاز را تکمیل کنید. در این مرحله، باید نام شرکت، نوع شرکت (مثلاً سهامی خاص یا مسئولیت محدود) و سایر اطلاعات ضروری را مشخص کنید.

5- حفاظت از مالکیت فکری: برای شرکت‌های دانش بنیان، حفاظت از مالکیت فکری بسیار مهم است. این شامل ثبت اختراع‌ها، ثبت علامت‌های تجاری و حفاظت از اطلاعات محرمانه است.

6- جذب سرمایه: برای رشد و توسعه شرکت دانش بنیان، اغلب نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر وجود دارد. در این مرحله، شرکت باید استراتژی‌های جذب سرمایه را تعیین کند، ممکن است از طریق سرمایه‌گذاری ونچر کپیتال، سرمایه‌گذاری ریسک، یا جذب سرمایه از شرکت‌های بزرگ باشد.

7- راه‌اندازی و توسعه فعالیت‌ها: پس از ثبت شرکت و جذب سرمایه، شروع به راه‌اندازی و توسعه فعالیت‌های شرکت می‌شود. این شامل تحقیق و توسعه، تولید محصولات یا ارائه خدمات، بازاریابی، فروش و ایجاد روابط با مشتریان و مشارکت در پروژه‌های نوآورانه است.

8- رشد و مقیاس‌پذیری: هدف شرکت‌های دانش بنیان اغلب رشد و مقیاس‌پذیری است. در این مرحله، باید استراتژی‌های رشد و توسعه بلندمدت تعیین شود، از جمله گسترش به بازارهای جدید، افزایش ظرفیت تولید و توسعه روابط با سایر شرکت‌ها و نهادهای مرتبط.

Related Posts

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.